יום שלישי, 28 בנובמבר 2017

הכי מעודכן בכיתה : בעברית (חלק 5)

בשלושת הפרקים הראשונים בסדרה נסקרו מקורות מידע לכתבות על חדשות תזונה ורפואה מן העולם (באנגלית). הפרק הרביעי כלל סקירה קצרה על קבלת עדכונים בצורה קצת אחרת: פודקסטים. והפעם: סקירה של מקורות מידע על חדשות רפואה, תזונה ומדע - בעברית!

e-Med

האתר e-Med עלה לאויר בשנת 2000,  ושם לו כמטרה לשמש ככלי לעדכון נוח, זמין ואמין לציבור העוסקים בתחומי הרפואה השונים בישראל.

http://www.e-med.co.il/emed/new

ניתן לגלוש באתר גם ללא הרשמה, אך במידה ונרשמים ניתן לקבל עדכונים למייל לפי מדורים ולפי נושאים על פי בחירה.
רוב החומר באתר חינמי (פרט לג'ורנל קלאב ולבתי הספר האינטרנטיים).
מאגרי המידע השונים הקיימים מפורטים במפת האתר וגם בדף הבית. בין היתר ניתן למצוא בו מידע וחדשות רפואה לפי אינדיקציות ולפי התמחויות (עם קישור לאיגודים מקצועיים רלוונטיים), כולל תזונה ונושאים הקשורים לתזונה. לאחרונה הוספה אפשרות להשמיע באופן קולי את כל עדכוני החדשות באתר, אופציה שימושית לזמן נהיגה למשל...
באתר גם בין היתר פורום תזונה בניהולה של ד"ר סיגל אילת אדר, הרצאות מוקלטות, מידע על כנסים ועוד.
לאתר גם אפליקציה לאייפון ואנדרואיד, ואפליקציה נוספת להתיעצויות על מקרים. 


דוקטורס אונלי

האתר דוקטורס אונלי, על פי פרק האודות של האתר, מיועד לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה. דוקטורס אונלי משמש גם כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות מדעיים שונים. Doctors Only הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה פארם, כמיזם משותף עם ההסתדרות הרפואית (הר"י).
האתר מחייב הרשמה (חינמית) לגישה לכל התכנים שבו.

https://doctorsonly.co.il/

באתר חדשות רפואה (עם אפשרות למעקב RSS (רסס - מה זה?) כללי בלבד, לא לפי נושאים. בעבר היה ניתן להרשם לניוזלטר לפי נושאים בפרופיל האישי, אך כרגע נראה כי לא פעיל.
בלוגים בנושאים שונים.
מידע על כנסים.
מדור "6 דקות" - סרטונים קצרים מפי מומחים בנושאי רפואה שונים, ניתן לעקוב גם ב - RSS.
כתבי עת - ביניהם איכות ברפואה והעיתון הישראלי לפסיכיאטריה, כולל אפשרות למעקב RSS.

בתפריט העליון ניתן לגלוש למידע לפי איגוד, חברה או תחום ענין (בלחיצה על כל הערוצים). בין היתר ניתן למצוא כאן את החברה הישראלית לחקר וטיפול בהשמנת יתר ואת החברה לתזונה קלינית.
בלשונית מסמכים ניתן לעקוב אחרי ניירות עמדה של האיגודים השונים כולל עדכוני RSS.
בתפריט העליון ניתן למצוא גם מדור פודקסטים מעניין (כולל אפשרות לעדכוני RSS).


רשת רפואה MEDNET

על פי פרק האודות האתר MEDNET מיועד לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה, ומשמש גם כפלטפורמת אינטרנט רשמית למספר איגודים וחברות מדעיים בהסתדרות הרפואית בישראל. MEDNET הוקם ומנוהל על ידי מול"י רפואה מקוונת בע"מ.

https://mednet.co.il/

הגישה למרבית המידע באתר בהרשמה (חינמית) בלבד.
בתפריט בראש הדף ניתן לגלוש לפי איגודים, ביניהם למשל החוג לרפואת אורחות חיים ולפי ערוצי מידע.
מעקב אחרי חדשות רפואה (כל הנושאים), גם באמצעות RSS. בין העדכונים גם תקצירים בעברית מעיתונים מובילים דוגמת NEJM (כולל RSS) או  BMJ (כולל RSS). לכל עיתון שמופיע בעדכוני החדשות יש גם אפשרות למעקב בנפרד אחרי RSS.
מעקב אחרי תאורי מקרה, גם באמצעות RSS.
וובינרים מקצועיים כולל מעקב RSS.
מעקב אחרי נושאים לפי בחירה במייל (ניוזלטרים): קיים קישור דרך הפרופיל האישי באתר לאחר הרשמה, אך לא נראה שהשירות פעיל כעת.
עדכוני כנסים: בהרשמה בלבד לאתר.
גישה לאתר ויקירפואה.
גישה למדיק (בהרשמה).

The Medical

האתר TheMedical מיועד לרופאים, אנשי מחקר ומדע ולכלל העוסקים בענף הרפואה (אודות).
בכניסה יש הפרדה לכאורה לקהל רחב/קהל מקצועי, כאשר החלק המקצועי מחייב הרשמה. אולם לפי בדיקתי אין הבדל בתכנים בין שני החלקים, כך שניתן להכנס לאתר לקהל הרחב ולצפות ללא הרשמה בכל התכנים.
אין אפשרות למעקב אחרי התכנים באמצעות RSS או מייל.

http://www.themedical.co.il/

בתפריט בראש הדף ניתן לגלוש לפי קטגוריות שונות בהן חדשות, מאמרים, דעות, כתבי עת ועוד, כאשר נכון לעכשיו רק פרק החדשות מעודכן באופן שוטף. הקישור לצפיה בהרצאות מוקלטות (TV) בתפריט הראשי אינו פעיל, אך קיים קישור נוסף פעיל בתחתית דף הבית.
כמו כן יש דפים לפי נושאים/התמחויות כמו אונקולוגיה, סוכרת תזונה ועוד. ניתן לבחור את הנושא בתפריט הנפתח בראש דף הבית או בקישורים בתחתיתו.
למתעניינים בכנסים רפואיים מומלץ להכנס לדף הכנסים, המפרט את הכנסים המאורגנים על ידי החברה (ללא הרשמה).

הידען

הידען הוא אתר תוכן  בתחום המדע והטכנולוגיה הפועל משנת 1997. האתר כולל מאגר מידע של כתבות, מאמרים, ראיונות, סיקורים תקשורתיים בארץ ובעולם וחדשות המתעדכנות מידי יום. .

https://www.hayadan.org.il/

הידען כולל חדשות ומאמרים  בנושאי מדע ביניהם חלל ואסטרונומיה, סביבה אקולוגיה, מחשוב וטכנולוגיה, ביולוגיה ורפואה, חברה והיסטוריה.
אין קישור רשמי למעקב מייל או RSS, אך אם מדביקים את כתובת האתר בקורא RSS דוגמת פידלי מופיעה אפשרות לעקוב אחרי ערוצים שונים באתר.

אתרים נוספים לחדשות מדע ורפואה בעברית

אתרים ישראליים נוספים מומלצים שכתבתי עליהם בעבר בהקשר של האמת מאחורי הכותרות הם מדע גדול בקטנה והאתר של מכון דוידסון. אפשר לעקוב אחרי האתרים ברשתות החברתיות, למכון דוידסון יש גם ניוזלטר שניתן להרשם אליו, ושני האתרים ניתנים למעקב באמצעות קורא RSS דוגמת פידלי (יש להדביק את כתובת האתר בקורא ה - RSS).

מכירים אתרים נוספים בנושא? שתפו כאן בתגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה