יום ראשון, 22 באוקטובר 2017

הכי מעודכן בכיתה: חלק 2

חיי היומיום העמוסים אינם מאפשרים תמיד הקדשת זמן קבוע לקריאת מאמרים מקצועיים חדשים, אך בכל זאת היינו רוצים להיות מעודכנים בחדשות האחרונות בתחום המקצועי. בשביל הענין האישי, בשביל לכתוב כתבה או לשים לינק בדף העסקי, וגם כדי להישאר מעודכנים לא פחות מהמטופלים המגיעים לפגישות עם מאמרים מהרשת, בשיחות הברזיה בעבודה או לקבלת רעיון לג'ורנל קלאב/הרצאה/עבודה להגשה.
בהמשך לחלק ראשון בסדרה להלן החלק השני, ובו אתרים נוספים לקבלת עדכונים שוטפים בנושאי רפואה ותזונה. בפרקים הבאים בסדרה ארחיב בין היתר גם על דרכים לקבלת התראות ממאגרי מידע שונים על פרסום מאמרים חדשים בנושאים על פי בחירה. וכן על אתרים המספקים עדכונים בעברית.


MedlinePlus

האתר מדליין פלוס מבית הספריה הלאומית בארה"ב מספק חדשות רפואה ותזונה על בסיס יומי. קישור לחדשות אלה ניתן לראות במרכזו של דף הבית של האתר (תמונה 1). לחיצה על More health news מביאה לדף באתר המוקדש כולו לחדשות. כאן ניתן לראות את החדשות לפי תאריכים, או לגלוש לפי נושאים המסודרים לפי ה - ABC.
לא חייבים כמובן להכנס לאתר כל יום על מנת להתעדכן, ניתן לקבל את החדשות ישירות למייל או לקורא ה - RSS (מה זה?) או לעקוב אחרי האתר ברשתות החברתיות. קישורים לרישום ניתן למצוא בתחתית דף הבית.
המקור העיקרי של החדשות באתר מדלין פלוס הוא האתר HealthDay, הקיים משנת 1998, ומספק עדכונים לציבור הרחב אך גם לאנשי מקצוע בתחום הרפואה תחת השם Physician's Briefing. בנוסף מספק מדליין פלוס עדכונים על הודעות לעיתונות של ארגוני רפואה מרכזיים.


תמונה 1. חדשות רפואה ותזונה במדליין פלוס

Physician's Briefing

היתרון של האתר  Physician's Briefing, אתר העדכונים לאנשי מקצוע של האתר HealthDay, הוא קבלת ריכוז  תקצירים של מאמרים רפואיים  לפי התמחויות, כולל לינק ישיר למאמר המקורי. באתר גם סיכומים חודשיים לפי התמחויות, וכן מידע מרוכז מכנסים מובילים לפי תחומים. החיסרון: לא ניתן להרשם לקבלת עדכונים אלה ישירות למייל, ואם רוצים להתעדכן צריך להכנס מדי פעם לאתר. לא קיים כאן נושא מוגדר של תזונה, אך ניתן לראות מאמרים בנושאי תזונה אם מחפשים באתר לפי מילות מפתח או לפי נושאים (בפינה הימנית העליונה של דף הבית).

תמונה 2. http://www.physiciansbriefing.com/

ScienceDaily

האתר ScienceDaily קיים משנת 1995 ומספק עדכונים שוטפים בתחומים רבים של מחקר ומדע ביניהם בריאות, סביבה, חברה וטכנולוגיה. יש באתר גם עדכונים ייעודיים בתחום התזונה, השמנה, דיאטה והרזיה, בריאות האשה, סוכרת ועוד ועוד.  כל עדכון מספק תקציר בשפה פשוטה של המאמר, וכן קישור למאמר המקורי.
ניתן להרשם לקבלת עדכונים בכל אחת מתת הקטגוריות הקיימת באתר דרך קורא RSS או במייל.
לאתר גם עדכונים ברשתות החברתיות וכן אפליקציה סלולרית. הרשמה והורדה בראש דף הבית.


https://www.sciencedaily.com/

עד כאן להפעם, בפרקים הבאים בסדרה ארחיב על אתרי חדשות רפואה נוספים, וכן על דרכים לקבלת התראות ממאגרי מידע שונים על פרסום מאמרים חדשים בנושאים על פי בחירה. ועל אתרים המספקים עדכונים בעברית. אשמח לשמוע מכם על האתרים המומלצים שלכם כאן בתגובות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה