יום שישי, 21 באפריל 2017

שלושה עדכונים מגוגל (ואחד מפייסבוק)

שלושה עדכונים מגוגל


בדיקת עובדות

ביקורת קשה שספגו ענקיות הטכנולוגיה סביב הפצת ידיעות מזויפות ברשת הביאה את גוגל להכניס לתוצאות החיפוש הכללי וחיפוש החדשות תגיות המראות שהידיעה נבדקה על ידי גורם מוסמך, ומה היתה תוצאת הבדיקה. 
הניסוי של תגיות אלה החל לפני כחצי שנה במספר ארצות מוגבל, וכעת ניתן למצוא אותן בכל רחבי העולם כולל בישראל. 
ייתכנו ידיעות חדשותיות בתוצאות החיפוש שלא נבדקו כלל, ולעומתן כאלה שנבדקו על ידי מספר גורמים. הבדיקה אינה נעשית על ידי גוגל עצמה, אלא על ידי גופים העוסקים בבדיקת אמינות חדשות מרחבי העולם (בינתיים 115 במספר). 
אחד הגופים המשתתפים בבדיקת החדשות בגוגל הוא האתר Snoops שכתבתי עליו בעבר. מידע נוסף על אתרים הבודקים חדשות בתחום הרפואה וחדשות בכלל ניתן לקרוא כאן.
מידע נוסף על בדיקת החדשות של גוגל אפשר לקרוא בבלוג של גוגל ובאתר דה מרקר


גוגל - כמה עדכונים



עובדות משעשעות

אחרי העובדות מהחדשות, נכונות או לא, אפשר לעבור לעובדות יותר משעשעות - על פירות, ירקות, צמחים ובעלי חיים. גוגל השיקו לאחרונה חיפוש מזורז של פרטי טריוויה על פירות, ירקות, צמחים ובעלי חיים. כל מה שצריך לעשות זה לכתוב בגוגל את הנושא המבוקש בליווי המלים Fun Facts, ולראש דף החיפוש יזרמו הנתונים. מי יודע מה תגלו על תותים, בננה או אולי אננס?  יכול להתאים כחומר לפעילויות בקבוצות, הרצאות, כתבות וסדנאות ועוד כיד הדמיון. ואולי כדאי שגוגל יפעילו את בדיקת האמינות גם על העובדות האלה ליתר בטחון...



עובדות משעשעות על פירות, ירקות, צמחים ובעלי חיים


תרגום משופר

גוגל הכריזה על שיפור איכות התרגום בעברית וערבית בשירות התרגום שלה. זאת הודות לשימוש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית, המתייחסת למשפט השלם ולא לכל מילה בנפרד. האיכות צפויה להמשיך ולהשתפר ככל שישתמשו בשירות יותר אנשים. נסו ותהנו :)


ואחד מפייסבוק


פייסבוק לייב מהמחשב

למקרה שלא שמתם לב, האפשרות לשידור חי מפייסבוק, שהיתה עד לאחרונה זמינה רק מהסמרטפונים, זמינה עכשיו לכל משתמשי הרשת ברחבי העולם גם מהדקסטופ. אז למה אתם מחכים? רוצו לומר את דברכם לעולם...
למידע נוסף קראו כאן וגם כאן.

פייסבוק לייב - גם מהמחשב

קריאה נעימה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה