יום שישי, 21 באפריל 2017

קח - תן בסגנון קוקרין

קוקרין יצאו לאחרונה בשתי יוזמות הפונות אל הציבור. האחת פונה לעזרת הציבור (קח), ובשניה מזמינים את הציבור להיעזר (תן). היוזמה הראשונה היא קוקרין Crowd, בה פונים בקוקרין לעזרת הציבור בדיווח על מאמרים חדשים שיוכלו להשתלב באחת הסקירות שהם עורכים. זאת על מנת להתמודד טוב יותר עם הכמות הבלתי נתפסת של כ -2.5 מליון מאמרים מדעיים המתפרסמים כל שנה ושנה.  היוזמה השניה, TaskExchange, מזמינה את כל מי שמעונין לכתוב סקירה שיטתית להיעזר במומחים בכל שאלה או בעיה במהלך הכתיבה. עוד בהמשך הפוסט: הרצאה קצרה לטובת מי שנזקק לסיוע בהשגת מימון למחקר או לכל מטרה אחרת, ועדכון קטן על הלוגו של קוקרין.

קוקרין Crowd - קוקרין קוראים לך לדגל

האתר קוקרין Crowd נוצר על מנת שכל אדם המעונין בכך יוכל להפוך ל - Cochrane citizen scientist ולתרום לאיסוף מידע מדעי רלוונטי עבור הסקירות של קוקרין, זאת בשל הכמות העצומה של המידע המתפרסם, שגם בקוקרין מתקשים להתמודד עמו. בקוקירן קוראים לכל אחד המעונין בכך להתנדב להקדיש מספר דקות ביום לדיווח על מחקרים חדשים, בתהליך מובנה הכולל הדרכה מתאימה לפי הצורך. 
את הרעיון העומד מאחורי האתר החדש מסבירים בקוקרין כאן בסרטון חדש שהועלה לאחרונה לערוץ היוטיוב של קוקרין.


קוקרין Crowd  



TaskExchange

האתר  TaskExchange של קוקרין מאפשר למי שזקוק לעזרה כלשהי בכתיבת סקירות שיטתיות להעלות משימות בהן הוא מבקש סיוע, ולאנשים בעלי נסיון בנושאים אלה לסייע בפתרון המשימות. באמצעות הרשמה ל - TaskExchange ניתן גם לסייע בפרויקט המשותף של קוקרין וויקיפדיה לשדרוג המידע הרפואי המופיע בויקיפדיה. מידע על כך כולל סרטון ניתן לראות כאן. מידע נוסף על TaskExchange ניתן לקרוא כאן.


http://taskexchange.cochrane.org/



יסודות בגיוס מימון

חלק בלתי נפרד ממחקר מדעי הוא גם גיוס מימון למחקר. בקוקרין דואגים גם לזה, בשיתוף הרצאה קצרה של קתלין וייס העוסקת ביסודות גיוס מימון. אם אתם חוששים או לא בטוחים בתהליך כדאי לצפות! טיפ ראשון מההרצאה: גיוס מימון אינו עוסק בכסף, אלא במה שאתם עומדים לעשות עם הכסף. בהצלחה!


עדכון קטן לסיום: הסקירה המופיעה בלוגו של קוקרין עברה עדכון

הלוגו של קוקרין, אולי תתעניינו לדעת, משקף את תוצאות סקירת דגל של קוקרין  Antenatal corticosteroids for accelerating fetal lung maturation for women at risk of preterm birth. סקירה זו עודכנה לאחרונה. עוד מידע על הלוגו של קוקרין ניתן לקרוא כאן

קריאה נעימה!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה