יום שני, 6 ביולי 2015

כאן נועצים בכיף - פינטרסט

אל פינטרסט התוודעתי יותר לעומק רק לאחרונה, כשראיתי כי הרשת דורגה במקום החמישי ברשימת 10 מנועי החיפוש הטובים לשנת 2014 של האתר Aboout. ההתמכרות היתה מיידית... הרשת הושקה כבר בשנת 2010, אבל טוב מאוחר מאשר לעולם לא. לפינטרסט כבר למעלה מ -70 מליון משתמשים ברחבי העולם, שנעצו 50 מיליארד פינים על מיליארד לוחות (מקור - טל נברו). בואו נצטרף אליהם!

מושגי יסוד בפינטרסט

לפתיחה: מהו פינטרסט? סרטון
בפינטרסט מקבל כל אתר ייצוג ויזואלי (שנקרא PIN, נעץ) על ידי אחת מהתמונות שבו, וכך הופכת הגלישה לחוויה מיוחדת. הייצוג הויזואלי גם מדגיש תכנים שאולי נסתרים יותר בקבלת תוצאות חיפוש בצורת טקסט כמו אינפוגרפיקות.
את הנעצים (Pins) ניתן לשמור על לוחות (boards), שהם למעשה  תיקיות ויזואליות לפי נושאים.
ניתן לעקוב אחרי לוחות של אנשים אחרים, לאהוב, להגיב ולשתף בפייסבוק (דרך האפליקציה המעולה לסמרטפון ניתן לשתף ברשתות חברתיות ואמצעים נוספים כולל טוויטר, טמבלר, לינקדאין, גוגל פלוס, אי מייל, ווצ אפ ועוד...). ניתן גם לנעוץ מחדש (Re-Pin) נעצים שהעלו אנשים אחרים. את הלוחות שאנו יוצרים אפשר להגדיר כשיתופיים, כלומר שמספר אנשים אותם אישרנו יכולים לנעוץ בהם תכנים. יכול להתאים למשל לשימוש ככלי לימודי בכיתות או לפרוייקטים משותפים למספר אנשים. ניתן גם ליצור לוחות סודיים: אולי אתם לא רוצים שכולם ייראו על איזה פרוייקט חדש אתם עובדים. בעת יצירת הלוח קיימת אפשרות לבחור אם הוא יהיה ציבורי או סודי.

על מנת לפתוח חשבון בפינטרסט ניתן ליצור שם משתמש חדש, או להתחבר באמצעות חשבון הפייסבוק.

עם ההתחברות הראשונה לפינטרסט תתבקשו לבחור לפחות 5 תחומי ענין מוכנים מראש למעקב מתוך רשימה עשירה ביותר. בהמשך תוכלו לבחור נושאים נוספים מהרשימה בלחיצה על התפריט הראשי המסומן בצהוב בתמונה 1. בנוסף, תוכלו לעקוב אחרי תכנים שתמצאו בגלישה ברשת.
באותו תפריט תוכלו למצוא בתחתית הדף מידע נרחב על פינטרסט, הדרכה וסרטונים בלחיצה על About ו/או Blog.
מומלץ במיוחד להכנס ל -Help Center, שם תמצאו A guide to Pinterest.

תמונה 1. דרך התפריט הראשי : מעקב אחרי נושאים וגישה למידע נוסף


כפתור השמירה של האינטרנט

בראש ובראשונה ניתן לשמור (לנעוץ מחדש) חומרים המצויים כבר בפינטרסט. אבל מה אם נתקלתי במקום כלשהו ברחבי הרשת בדברים שאני רוצה להוסיף לאחד הלוחות שלי? באמצעות התקנת תוסף לדפדפן ניתן לשמור בפינטרסט כל חומר שהוא בו נתקלתם - הלא הוא כפתור השמירה של האינטרנט. בכך הופכת פינטרסט למעשה לכלי עבודה נוח לארגון ושמירה של חומרים.
להסבר נוסף, כולל סרטון וקישור להתקנת התוסף לחצו כאן


לאן נעלמו הנעצים שלי?

בכניסה לדף הראשי של פינטרסט יופיעו כל הנעצים החדשים מהלוחות והנועצים (Pinners) אחריהם אתם עוקבים.
מעקב מסודר אחרי  הלוחות שלכם ושל אלה שבחרתם לעקוב אחריהם ניתן לעשות דרך דף הבית האישי בפינטרסט. מגיעים אליו בלחיצה על התמונה או השם שלכם שבראש העמוד הראשי מצד ימין. דוגמה לדף הבית שלי ניתן לראות בתמונה 2.
צמוד לשם ולתמונה (מסומן בצהוב) מופיעים קישורים לאתר שלכם, ולחשבונות שלכם ברשתות החברתיות (אם הכנסתם זאת בהגדרות).
בשורה מתחת (גם כן מסומן בצהוב) תוכלו לבחור אם לראות את הלוחות שלכם, הנעצים שלכם, הלייקים שקיבלתם, מי עוקב אחריכם ואחרי מי אתם עוקבים. כך אם תרצו לראות באופן מסודר מה חדש בלוחות/נועצים/נושאים  אחריהם אתם עוקבים, תוכלו להיכנס מכאן.



תמונה 2. דף הבית האישי בפינטרסט



החיפוש בפינטרסט

כפי שציינתי בתחילה, פינטרסט נבחר כמנוע חיפוש מוביל. אולי נדמה לעתים שיש בו בעיקר תמונות של מתכונים ועבודות סריגה, אך ניתן למצוא בו גם תכנים מקצועיים איכותיים ושימושיים. זאת בזכות המידע הרב שמעלים משתמשי הרשת, ביניהם ארגונים מובילים כמו למשל ה -FDA, ארגון הלב העולמי AHA או NCCAM.
בפינטרסט משכללים כל הזמן את מנוע החיפוש, כפי שמפורט בעדכון שעלה לאחרונה בבלוג הרשת. החידושים מופיעים קודם כל בארה"ב, ולאחר מכן מגיעים לשאר העולם. בין החידושים האחרונים: מנגנון לתיקון שגיאות כתיב, וכפתור סינון תוצאות לפי כל הנעצים (All Pins), הנעצים שלך (your Pins), נועצים (Pinners) ולוחות (Boards).
החיפוש בפינטרסט הוא חיפוש מודרך, כאשר אתם כותבים מילות חיפוש מסויימות, ופינטרסט מציע לכם אפשרויות לצמצום ודיוק החיפוש. דוגמה לכך ניתן לראות בתמונה 3: לחיפוש של הנושא Health Education  יוצעו המלים Lessons, High School, Ideas ועוד ועוד. לחיצה על כל אפשרות תביא תוצאות רלוונטיות ומדויקות יותר. החיפוש המודרך לא עובד בעברית.
הדגמה ניתן לראות כאן בסרטון על החיפוש בפינטרסט.


תמונה 3. אופן החיפוש בפינטרסט

אז נפגש בפינטרסט?

אם אתם עדין לא בטוחים שכדאי לכם להצטרף לפינטרסט, בכתבה הבאה מציינים 5 סיבות למה כן:
(1) פינטרסט היא אחת הרשתות  עם הצמיחה המהירה ביותר, (2) השיווק הוויזואלי זה הדבר היום, (3) אנשים באים כדי לקנות בפינטרסט , ואולי הדבר המענין ביותר - (4) אורך חיי המדף של נעץ בפינטרסט הוא ארוך בהרבה בהשוואה לפוסט ברשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק וטוויטר. אה כן, ואם חשבתם שזו רשת לנשים בלבד: (5) בשנת 2014 הוכפל מספר הגברים המשתמשים בפינטרסט בארצות הברית. והרשת משפרת את תוצאות החיפוש כך שיתאימו יותר גם לגברים, אז גם הגברים שבינינו מוזמנים להצטרף! לאחרונה הושקה האפשרות להכניס בהגדרות החשבון כל מגדר שתבחרו על מנת להתאים אליכם את תוצאות החיפוש בצורה מיטבית.

מומלץ לעקוב אחרי עדכוני הרשת בבלוג הרשמי Oh, How Pinteresting!
מוזמנים גם לעקוב אחרי בפינטרסט. נתראה :)
ואם כבר הצטרפתם : באינפוגרפיקה הבאה מפורטת הדרך להשיג את 1000 העוקבים הראשונים בפינטרסט. בהצלחה!

5 תגובות:

  1. איך ניתן להשתמש באינפוגרפיה לא כתמונה

    השבמחק
  2. הי חוי תוכלי לפרט יותר למה כוונתך? איך תרצי להשתמש באינפוגרפיקה?

    השבמחק
  3. אני מוצאת אינפוגרפיקות מאוד מוצלחות, אבל אני יכולה להוריד אותן כתמונה בלבד ולא להכניס לתוכן תכנים משלי. מה זה מועיל לי?
    תודה על ההיענות להשיב לי.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, פינטרסט זה באמת מקום פחות מתאים למצוא תבניות לאינפוגרפיקות, אבל יש כלים אחרים לזה למשל קנווה https://www.canva.com/q/pro/ שיש לו הרבה אפשרויות גם בחינם

      מחק