יום שלישי, 9 ביוני 2015

ככה כן בונים ביביליוגרפיה - עם My NCBI

בפוסטים הקודמים על My NCBI נסקרו האפשרות לשמור חיפושים ולקבל עליהם התראות, והאפשרות לשמור מאמרים בתיקיות, או אוספים Collections. הפעם נאיר אפשרות נוספת של My NCBI, שליחת מאמרים לתיקיה שתכין אותם לציטוט ביביליוגרפי.

My Bibliography היא כלי חינמי לניהול ציטוטים של פאבמד. הוספת מאמר לציטוט לרשימה הביביליוגרפית נעשית באופן דומה להוספת מאמר לאוסף, אך בתפריט Send to נבחר את My Bibilography.
במידה ויש לכם גישה לתוכנה לניהול ביבליוגרפיה (שאינה חינמית בדרך כלל) תוכלו לשלוח את המאמר אליה ישירות מכאן. בתמונה 1 מסומנות שתי אפשרויות אלה בצהוב, בחלונית הנפתחת לאחר לחיצה על תפריט Send to.


תמונה 1. שליחת מאמר לביביליוגרפיה שלי או לתוכנה לניהול ציטוטים

ניתן להוסיף לביבליוגרפיה באופן ידני מאמרים או מקורות מידע אחרים שאינם מצויים בפאבמד. כמו כן ניתן לשתף את הביבליוגרפיה, למשל עם מנחה העבודה, ואפילו להוסיפו כעורך. להדגמת התהליך של יצירת ביבליוגרפיה, עריכתה, שיתופה ועוד צפו בסרטון הבא.
למידע נוסף על ניהול הביבליוגרפיה החינמי של My NCBI קראו כאן.

ניהול מספר ביבליוגרפיות במקביל

לא ניתן לנהל מספר ביבליוגרפיות במקביל, בניגוד למשל למספר האוספים שאינו מוגבל. במידת הצורך ניתן לשמור מאמרים המיועדים לעבודה מסוימת באוסף, ובבוא העת להפוך אותם לביבליוגרפיה, אפשר לשלוח אותם במרוכז ל - My Bibliography בעזרת תפריט Send To.


שיטת הציטוט

בפאבמד נכתבים הציטוטים לפי השיטה של ANSI/NISO Z39.29-2005 (R2010) Bibliographic References.
במידה ואתם צריכים ציטוט לפי כללים אחרים, כגון MLA או APA, תוכלו להעזר בגוגל סקולר על מנת לקבל את הציטוט מעוצב על פי הכללים הנדרשים. בנוסף, גם כאן קיימת אפשרות לשלוח את הציטוט לתוכנה לניהול ביביליוגרפיה.
לקבלת הציטוטים בגוגל סקולר יש ללחוץ על הקישור צטט המופיע מתחת לכל מאמר בתוצאות החיפוש. אם הקישור לא מופיע, יש ללחוץ על המילה עוד. ניתן לראות קישורים אלה מסומנים בצהוב בתמונה 3. בתמונה 4 מופיעים הציטוטים המעוצבים המתקבלים לאחר לחיצה על צטט, וכן התוכנות לניהול ביבליוגרפיה שאפשר לשלוח אליהן ציטוטים.



תמונה 3. הרחבת התפריט לקבלת כפתור צטט



תמונה 4. קבלת ציטוטים מעוצבים או שליחה לתוכנת ניהול ביבליוגרפיה


בהמשך נאיר תכונה נוספת של My NCBI, ניהול פילטרים אישיים של תוצאות החיפוש. המשיכו לעקוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה