יום שישי, 5 ביוני 2015

שומרים מאמרים עם My NCBI

לאחר שלמדנו להכיר את My NCBI, איך להגיע אליו ואיך לשמור בו חיפושים ולקבל עליהם התראות, הפעם נראה שירות נוסף של My NCBI: שמירת מאמרים בתיקיות לפי נושאים. חלק זה נקרא Collections, וניתן לשלוח אליו כל מאמר או מאמרים שמוצאים בפאבמד. אני מוצאת שאפשרות זו שימושית מאוד, בעיקר במהלך חיפוש במאגר, כאשר גולשים מדף לדף, ולעתים לא מצליחים לחזור למאמר שנראה לנו חשוב, שראינו בהתחלה ועכשיו כבר לא מצליחים לאתרו שנית. כמו כן בחיפושים חוזרים ניתן לשמור שם מאמרים נוספים שמצאנו בנושא מסוים.


איך יוצרים אוסף (Collection) ושולחים אליו מאמרים

הצעד הראשון הוא ביצוע חיפוש כלשהו בפאבמד, דרך MeSH או או בכל דרך אחרת שתבחרו. בדף עם תוצאות החיפוש, בראש הדף מצד ימין למעלה, יופיע חץ קטן עם המלים Send To לצידו. ניתן לראות זאת מסומן בצהוב בתמונה 1. 

  
תמונה 1. איתור תפריט Send To


אם נלחץ על החץ הקטן בתפריט Send To, ייפתחו מספר אפשרויות לייצוא תוצאות החיפוש, כפי שניתן לראות בתמונה 2. 


תמונה 2. פתיחת תפריט Send To


בתפריט שנפתח ניתן לבחור מספר אפשרויות, ביניהן העברת תוצאות החיפוש לקובץ, לדואר אלקטרוני, לתוכנה לניהול ביביליוגרפיה (Citation manager) או כאמור לתיקיות, הנקראות אוספים, או Collections. 
לפני שנבחר את האפשרות Collection בתפריט Send To, יש לסמן מבין המאמרים המופיעים בתוצאות החיפוש את אלו שרלוונטיים לנו, למשל את שלושת המאמרים הראשונים כמופיע בתמונה 3. לאחר שסימנו את המאמרים הרצויים נלחץ על Send To, ונבחר בתפריט שנפתח את Collection. לאחר מכן יש ללחוץ על האפשרות Add to Collction המסומנת בצהוב בתמונה 3. 


תמונה 3. סימון מאמרים רלוונטיים והעברתם לאוסף


כעת ייפתח חלון, המודגם בתמונה 4,  בו אפשר לשמור את הקבצים באוסף חדש, או להוסיפם לאוסף קיים. במידה וזהו אוסף חדש ניתן לקרוא לו בשם על פי בחירה.

תמונה 4. הוספת מאמרים לאוסף חדש או קיים


ניתן בכל עת לחזור לאוספים אלה, השמורים עבורכם ב -My NCBI. 
הדגמה של תהליך שמירת מאמרים לאוסף, וכן של שמירת מאמר בודד בתיקיית המועדפים, ופעולות נוספות באוספי המאמרים שלכם בסרטון הבא.
מידע נוסף על יצירת האוספים והשימוש בהם ניתן לקרוא כאן
על אפשרויות נוספות שמציע My NCBI  אפרט בהמשך... המשיכו לעקוב! אשמח לתגובות, הערות ושאלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה