יום ראשון, 17 במאי 2015

6 כלים לשימוש יעיל בפייסבוק שאולי לא הכרתם

גלישה ברשת הפייסבוק היא ענין יומיומי עבור רבים, גם לצורכי עבודה. קידום ושיווק מקצועי דרך דף עסקי בפייסבוק גם הוא נפוץ, בין היתר בקרב מקצועות טיפוליים. קיימים מספר כלים שיכולים לעזור לשימוש יעיל ונוח יותר ברשת החברתית, בדקו את עצמכם: האם אתם כבר משתמשים בהם?

1. שמירת פוסטים 

כמה פעמים קרה שנתקלתם בפרסום מענין בפייסבוק, למשל כתבה או סרטון, ורציתם לקרוא או לצפות, אך לא היה לכם זמן באותו רגע? אופציית השמירה של פייסבוק מאפשרת לשמור פרסומים שונים, ולצפות בהם בזמנכם החופשי. איך עושים זאת? במדור "מה חדש ברשתות החברתיות?" של האתר מידעת מסבירים בדיוק כיצד. לקריאה לחצו כאן. להסבר נוסף כולל סרטון הדגמה של Social Media Week לחצו כאן.

2. מעקב יעיל אחרי דפי פייסבוק - אל תעשו "סתם" לייק

מצאתם דף שמענין אתכם בפייסבוק? עשיתם לו לייק? מצויין! אבל זה לא מספיק - איך תוכלו להבטיח שלא תפספסו את הפרסומים של הדף מבין שלל הפוסטים שרצים לכם בפיד?  להלן שתי דרכים לעשות זאת:

א. קבלת התראות על פרסומי הדף

כאשר עושים לייק לדף מופיעה  אפשרות לקבל התראות על פרסומים חדשים שלו. אפשר לסמן אפשרות זו, וכך תקבלו התראה על כל פרסום מיד עם יציאתו. במידה ויש לכם דף פייסבוק משלכם, מומלץ גם לדאוג לכך שהאוהדים  שלכם יאפשרו קבלת התראות ממנו, ובכך תגדילו את החשיפה שלהם לפרסומים שלכם. איך עושים זאת? המידענית שרית חיים מסבירה במדור מה חדש ברשתות החברתיות של האתר מידעת. לצפיה לחצו כאן. חשוב לא פחות - ניתן באותה קלות לבטל את קבלת ההתראות, במידה ואתם מוצאים שקבלתן מדף מסוים אינה נחוצה לכם. ועכשיו לתרגול: מוזמנים לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, ולהפעיל את ההתראות ממנו :)

ב. הכנסת הדף לרשימת ענין

בלחיצה על כפתור הלייק של דף מסוים, מתחת לאפשרות לקבלת התראות שהוסברה בסעיף הקודם, מופיעה אפשרות נוספת: הוספה לרשימת ענין. רשימות הענין מאפשרות לעקוב אחרי מספר דפים בנושא מסוים כמו "בידור" או "חברות מזון" באופן מרוכז ובכל זמן שתרצו. ניתן להוסיף דף לרשימות ענין גם בלי לעשות לו לייק, אם זה למשל דף של המתחרים שלכם שלא תרצו שיידעו שאתם עוקבים אחריהם, או סתם לא בא לכם לראות את כל פרסומי הדף הנ"ל אצלכם בפיד על בסיס קבוע...  בסרטון הבא תוכלו לראות איך להוסיף דף לרשימות ענין עם או בלי לעשות לו לייק, ולעקוב אחריו באופן מרוכז ביחד עם תכנים דומים לו בזמנכם החופשי. לצפיה בסרטון של Grandma Mary Show.

3. חיפוש בפייסבוק

לגרף החיפוש של פייסבוק נוספה לאחרונה אפשרות חיפוש בתוך פוסטים. המידען שלומי אזרן מסביר בבלוג שלו כיצד עושים חיפוש יעיל בפייסבוק, כולל בתוך פוסטים, וגם מציג אפשרות מעניינת: איך תוכלו לקבל רשימה של כל הדפים שעשיתם להם לייק, ויותר מענין: איך תוכלו לקבל רשימה של כל הדפים שמשתמש פייסבוק אחר עשה להם לייק?  לקריאה

4. איך לקשר לפוסט מסויים בפייסבוק

רציתם פעם לשים קישור לפוסט מסויים בפייסבוק ולא ידעתם איך? במשפט אחד: לוחצים על שורת התאריך/שעה בו פורסם הפוסט, ולאחר מכן מעתיקים את הלינק משורת הכתובת ומדביקים במקום הרצוי. באתר The Social Media Hat הכינו  הסבר מפורט כולל תמונות, וגם הסבר איך לעשות זאת במכשירים ניידים. לקריאה

5. חדש! מסדרים את הפיד

(17.7.15) אולי שמתם לב שלאחרונה הופיעה אפשרות נוספת בתפריט הנפתח בעת לחיצת הלייק - See First. בחירה של אפשרות זו תקדם את הפוסטים של הדף  לראש הפיד שלכם, כך שלא תפספסו אותם. להלן סרטון המדגים כיצד יש לעשות זאת.

6. ולסיום 

כתבה המסכמת 12 טיפים לשימוש יעיל בפייסבוק, חלקם כבר הוזכרו לעיל, וחלקם לא: למשל איך תוכלו להקטין את מספר ההתראות מפייסבוק ולחסום את ההזמנות לשחק קנדי קראש.... קריאה נעימה :)


ומה עכשיו ? עברו לפייסבוק, לנסות את כל הכלים הללו אם טרם הכרתם אותם ו.... אל תשכחו לשתף :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה